Friday, July 24, 2009

Sakit Hati...Suka Cari Pasal...

Ceritanya begini, tidak ada angin, mahu pun ribut atau pun La Nina, tiba-tiba kena panggil atas alasan tidak menjawap panggilan telefon dengan professional. Katanya tidak menyebut nama syarikat setiap kali menjawap panggilan. Ha! hmmm...aku (watak utama dalam cerita ini) di panggil oleh ketua dan diberi amaran kerana tidak professional dalam menjawap panggilan telefon. Kata Boss perkara ini sudah lama berlaku dan sudah lama dia hendak menegur aku...


Kemudian cerita keduanya, ada pelanggan marah kerana tidak dapat menghubungi seseorang (gelaran untuknya Mr. F) dan meninggal pesanan (tidak tahu apa pesanannya). Tetapi pesanan itu tidak sampai. Marahlah si pelanggan. Entah bagaimana pelanggan itu dapat nombor telefon bimbit Mr F. Marah Mr F kerana tidak menerima pesanan yang di tinggalkan. Jadi Mr F membuat lapuran kepada ketua bahawa ini gara-gara si receptionist yang tidak professional. Segala pesanan yang sepatutnya disampaikan tidak sampai...

Allah Maha Kuasa...aku dapat tahu juga ceritanya. Dari mana asal sumbernya. Aku tanya sendiri orang itu...tapi dia mengelak...dengan muka berkerut seolah-olah tidak tahu apa yang aku maksudkan...Kemudian mengelak dari menjawap soalan aku siapa pelanggan yang marah itu!!!!....

Aku...dunia ini bulat dan tidak selamanya kamu diatas...