Wednesday, April 27, 2011

Sehari di KLIBF 2011



Akhirnya berjaya juga sampai….(macam tidak pernah pergi!) Rancangnya hendak pergi pada hari dan waktu bekerja. Alasannya…sudah tentu tidak ramai orang. Tidak perlu bersesak-sesak dan paling penting boleh pilih buku dengan tenang dan tidak ada gangguan daripada “sales person”.

Namun apa yang dibayangkan tidak menjadi kenyataan. Seawal 9pagi sudah ada 4 buah bas sekolah besar berhenti di hadapan pintu utama…Oh, tidak…ya, memang ramai. Belum pun pukul sepuluh tetapi pengunjung sudah ramai…biarpun tidak seramai hujung minggu tetapi tetap ramai…..

Tapi tidak mengapalah…sebabnya dapat juga berjumpa dengan kawan-kawan (Ayie (penulis buku sibelang & namun ku punya hati, Jue (Penulis buku Viva Sakura , Puteri Karla dan Bunga di rimba, Farah (penulis buku The Untold Story).

Seperti biasa saya memang dah merancang untuk beli beberapa buah buku….jadi tertunailah hasrat. Hanya terfikir tahun ini penyertaan KLIBF2011 seakan berkurangan…kerana berdasarkan tahun sebelumnya penyertaan sehingga ke dewan pameran seberang sungai…tapi kali ini tidak ada…

Apa pun saya tetap berpuas hati…merancang hendak pergi lagi (wah!) mencari buku yang terlupa dibeli…kepada yang belum pergi atau tidak pernah pergi…cubalah pergi pasti ada sesuatu yang menarik perhatian di sana…..