Monday, April 2, 2012

Dilamar...



Ha ha ha…tajuk yang kontroversi….sengaja letak tajuk tu

Siapa pula yang melamar dan dilamar?

Beberapa hari yang lepas, penulis kesayangan saya (penulis kesayangan la sebab buku dia saya baca berulang kali…)melamar saya untuk satu projek…saya terkedu, gembira dan rasa hendak lompat bintang, bulan dan planet….

Saya suka sebenarnya dengan projek itu, tapi tidak berani menyimpan impian untuk menyertainya kerana selain takut daripada memalukan diri sendiri, saya juga bimbang akan menjatuhkan reputasi kawan-kawan. Maklumlah mereka penulis terkenal (juga penulis kesayangan saya….bacalah novel tulisan mereka pasti akan jatuh chenta….)

Jadi bila dilamar, saya memang gembira, namun setiap projek ada cabaran tersendiri. Saya cuba sedaya upaya dengan penuh gigihnya untuk menunaikan lamaran ini (err hasrat hati sendiri yang sekian lama terpendam ha ha ha)

Tunggulah kawan-kawan…saya sedang bertungkus dan berlumus menyiapkanya. Sedang cuba mengawal cuaca supaya tidak ada alasan-alasan tercipta untuk tidak meneruskan projek ini