Friday, January 8, 2010

Blog Kegemaran


Ada blog kegemaran? Menjengah setiap hari tanpa rasa jemu? Rasa hidup tidak lengkap jika tidak menjengahnya? Sanggup tidak keluar makan tengahari kerana hanya itu sahaja masa yang ada untuk menjengah blog kegemaran ? Senyum sendirian tatkala menatap blog kegemaran ? Rasa puas menatap blog itu walaupun maklumat atau ceritanya sama seperti semalam ?


Uh! Kedengaran macam teruk…tetapi itulah yang berlaku. Semangat yang diserap daripada blog kegemaran dialihkan kepada aktiviti harian. Macam bateri energizer pula.

Kadangkala blog itu sekadar cerita biasa sahaja. Tetapi auranya membuatkan si pengikut merasakan blog itu istimewa. Lain orang akan mempunyai pandangan yang berbeza.

Aku ada beberapa blog yang sudah semestinya setiap hari di jengah walau sesibuk mana sekalipun. Walaupun maklumatnya sama sahaja seperti semalam dan hari sebelumnya, namun blog-blog itu tetap di jengah. Kadang kala di jengah beberapa kali dalam sehari.

Jadi jika ada tekanan dalam kerja, maka blog ini adalah tempat lawatan yang paling mujarab. Heheheh bukan kena keluar duit pun, Cuma klik sahaja..sampai..errr tidak perlu ambil cuti pun….