Wednesday, January 27, 2010

Ku sangka kecil sahaja…..

Itulah yang terjadi pada asalnya kerana menyangka itulah adalah sebutir jerawat yang bertandang setiap bulan…

Tetapi rupanya memang besar. Doktor yang merawat mengatakan Cyst itu telah pecah dan perlu dibuang dengan segera. Kena tidur di hospital kerana pembedahan akan menggunakan bius seluruh badan dan pemantauan perlu di lakukan selepas pembedahan.

20hb Jan 2010 pukul 3 petang pembedahan dijalankan. Seperti yang diberitahu memang tidak sedar. Hanya sedar selepas pukul 5petang. Di pindahkan semula ke wad. Hari kedua sebelum keluar, doktor mengarahkan jururawat mencuci luka pembedahan…sempat tanya jururawat sama sakit atau tidak semasa luka itu dicuci. Jawapnya, saya tengok dahulu ya. Ternyata jururawat terkejut semasa melihat luka pembedahan. Cadangannya ambil painkiller melalui suntikan selepas setengah jam kemudian cuci luka….
Doktor beri surat cuti bermula 20 Jan sehingga 2 Feb…

Minta jururawat yang baik hati untuk ambil gambar, hendak tunjuk pada hubby dan anak-anak. Masing-masing terkejut semasa tengok luka pembedahan. Hari berikutnya semasa buat “dressing” hubby kata “besar dan dalam luka”

Bermulalah temujanji dengan doktor untuk sesi cuci mencuci. Sakitnya…tanggung sendiri…ubat tahan sakit dan antibiotik memang kuat sehingga ulser pula muncul dalam mulut…Hilang selera makan…(boleh kurus ni…ahaks…)

Oh pagi ini selepas seminggu, hubby ganti sendiri plaster luka…hanya plaster luka sebab yang lain kena lakukan di hospital…masih terasa pedih..lengan masih tidak boleh angkat tinggi…

Doktor kata luka pembedahan akan bercantum semula selepas 2 minggu…luka baik seperti sediakala mesti lama lagi….

Oh kenangan awal tahun 2010….