Tuesday, December 6, 2011

Akhirnya---





3 Dec 2011 Tahniah kepada Kamil dan Hasni kerana selamat menjadi pasangan suami isteri. Syukur kerana semuanya dipermudahkan. 
Ayong sentiasa mendoakan semoga segalanya berjalan dengan lancar selepas kejadian yang tidak disangka berlaku. Ya, dua minggu sebelum majlis pernikahan mak dimasukkan kedalam wad untuk pemantauan kerana masalah jantung. Kita semua risau dan bimbang. Kebimbangan mulai berkurangan bila mak keluar hospital dan kita langsung tidak menjangkakan ada lagi dugaan selepas itu. Seminggu sebelum majlis, abah pula dimasukkan ke hospital kerana tekanan darah terlalu rendah dan kandungan gula dalam darah terlalu tinggi. Masa ini rasa bimbang berlipat ganda kerana keadaan abah yang terlalu lemah. Tapi itu semua dugaan dan sudah tentu ada hikmahnya untuk kita semua.
                Walaupun sudah membuat persiapan awal untuk bersama pada majlis pernikahan, tetapi Allah lebih mengetahuinya. Tidak mengapa, ayong akan cuba lakukan terbaik untuk majlis yang bakal diadakan dirumah kita nanti. Apa pun selamat menempuh hidup baru dan sentiasa belajar untuk memperbaiki sebarang kekurangan yang kita temui...